Esigneren

Rechtsgeldig digitaal ondertekenen per e-mail

Hoe werkt het?

1. Upload

Upload het document

2. Ontvanger

Ontvanger toevoegen

3. Verstuur

Email het document

4. Signeer

Signeer het document

Met de ESIGNEREN applicatie biedt u klanten per e–mail de mogelijkheid om officiële documenten en formulieren rechtsgeldig digitaal te laten invullen en ondertekenen.

Upload het Word of PDF document in uw ESIGNEREN programma en plaats vervolgens de digitale handtekening(en) op de gewenste plek(ken) in het document. Daarna verstuurt u per e–mail het digitale document ter rechtsgeldige ondertekening en identificatie naar uw klant. Uw klant ondertekent het document eenvoudig via de mobiele telefoon, tablet of computer. U en uw klant ontvangen automatisch het geverifieerde rechtsgeldige document in de mailbox.

U kunt zelf opgeven hoeveel personen dienen te ondertekenen en in welke volgorde. Via het dashboard kunt u zien welke contracten al zijn getekend of welke contracten nog openstaan, die vervolgens geheel automatisch bij uw relatie(s) worden herinnerd.

 

Start nu met digitaal signeren en sluit je aan bij duizenden tevreden klanten die ons platform dagelijks gebruiken.

Digitalisering van uw post met ESIGNEREN

  • Altijd up-to-date, géén software downloaden. Snel direct aan de slag.
  • Esigneren werkt op elk apparaat zonder installatie van software. Op desktop, tablet en mobiel.
  • Via het dashboard heb je inzicht in de actuele status van verzonden documenten.
  • Ontvang notificaties bij belangrijke gebeurtenissen bijvoorbeeld zodra iemand getekend heeft.
  • Verstuur geheel automatisch een herinnering voor digitale ondertekening.
  • Herkenbaarheid door eigen logo en bedrijfsnaam te tonen tijdens het signeerproces.
  • Hergebruik vaak voorkomende contracten of documenten met de Sjablonen-functie.
  • Elk document bevat een record met naam, e–mail, IP–adres en tijdstip van elke handtekening.
  • Ondersteuning voor 10+ bestandstypes waaronder PFD, Microsoft Word, PowerPoint & Excel.
  • Koppelingen met Google Drive, Google Docs en anderen.
  • Het onbeperkt laten signeren van documenten is op basis van Fair Use.

Geavanceerde digitale handtekening

Een groot voordeel van de geavanceerde digitale handtekening via het ESIGNEREN programma is dat deze op een laagdrempelige wijze kan worden toegepast op de meeste te ondertekenen documenten zonder hierbij afbreuk te doen aan de rechtsgeldigheid. Hierbij kan de verzender van het document niet alleen zelf digitaal ondertekenen maar kan hij ook de klant en ondertekenaar onlosmakelijk verbinden met digitale gegevens, IP–adres, tijdstip, telefoonnummer of een bankrekening.
Daarnaast dient de handtekening en de bijbehorende gegevens beveiligd zijn tegen wijzigingen achteraf en te zijn versleuteld door SSL/TLS encryptie. Door het ESIGNEREN programma wordt het ondertekenproces en de audit trail verificatiebevestiging digitaal afgehandeld.

Digitale handtekeningen geplaatst met ESIGNEREN zijn net zo rechtsgeldig als een “papieren handtekening”. Het ESIGNEREN programma verzamelt de juridische bewijslast. Zodra een document door de Ondertekenaar is ondertekend ontvangt de Verzender voor de bewijslast per e–mail een Transactiebon – audit trail verificatiebevestiging, voorzien van een record met naam, e–mail, IP-adres en het tijdstip van de handtekening waardoor het document volledig rechtsgeldig is. Ieder getekend document is in het ESIGNEREN dashboard eenvoudig en overzichtelijk terug te vinden.

Rechtsgeldige elDAS verordening

Digitale handtekeningen die worden geplaatst met het ESIGNEREN programma zijn rechtsgeldige geavanceerde elektronische handtekeningen volgens de richtlijnen van de Europese eIDAS verordening (Electronic IDentification Authentication and trust Services). De rechtsgeldigheid volgens de eIDAS verordening voldoet aan artikel 3 van het Burgerlijk Wetboek.

 

ESIGNEREN–EMAIL verbindingen en bestandsoverdrachten zijn optimaal beveiligd en versleuteld door moderne SSL/TLS encryptie. Deze encryptie garandeert de privacy van bestanden en handtekeningen. ESIGNEREN–EMAIL data wordt opgeslagen in het ISO 27001 gecertificeerde klimaatneutrale datacenter EvoSwitch in Nederland, met het hoogste beveiligingsniveau voor hosting en 10 jaar dataopslag.

Duurzaam ondernemen

Het gebruik van ESIGNEREN is geheel papierloos en duurzaam.

Bij Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen draait het om de triple P benadering van Profit – People – Planet.

ESIGNEREN is rechtsgeldig + efficiënt

Een digitale handtekening wordt inmiddels breed geaccepteerd. Online documenten rechtsgeldig laten ondertekenen is niet alleen veel efficiënter maar ook vaak verplicht geworden.

Met ESIGNEREN per e–mail worden de documenten, aanvraagformulieren en machtigingen door klanten eenvoudig snel rechtsgeldig ondertekend.

 

Elektronisch ondertekenen ondersteunt niet alleen het thuiswerken maar bespaart ook kosten, versnelt bedrijfsprocessen en verhoogt productiviteit. Esigneren is bovendien rechtsgeldig volgens richtlijnen van de Europese eIDAS verordening voor geavanceerde elektronische handtekeningen.

ESIGNEREN voor digitale post : € 9,00 p.m.

Met de ESIGNEREN per e–mail applicatie biedt u klanten de mogelijkheid om officiële documenten en machtigingen geheel rechtsgeldig digitaal te laten invullen en ondertekenen.

 

ESIGNEREN is flexibel opgezet zodat het past in elke organisatie. Upload het document en laat het per e-mail onderteken door één of meerdere ondertekenaars. Dit kan worden gedaan met een mobiele telefoon, tablet of computer.

 

Klanten ontvangen een persoonlijke uitnodiging via het ESIGNEREN per e–mail programma:

 

Rechtsgeldig laten ondertekenen via mobiele telefoon of computer

Onbeperkt aantal documenten en handtekeningen

✅ Géén enkele beperking of credits

✅ Nooit meer printen of scannen en géén portokosten

Rechtsgeldige documenten en formulieren

Met gebruik van EFI–ESIGNEREN gekoppeld aan uw bedrijfswebsite kunnen documenten en webformulieren door klanten eenvoudig en snel worden ingevuld en ondertekend. Dit kan worden gedaan met een mobiele telefoon, tablet of computer. U en uw klant ontvangen automatisch het door ESIGNEREN geverifieerde rechtsgeldige formulier in de mailbox.

Volledig automatische facturering & incasso

EFI–ESIGNEREN koppelen aan EFI Facturatie is uiterst efficiënt en geeft aanzienlijke administratietijd besparingen doordat er géén handen meer aan te pas komen. Het grote voordeel is minder kans op fouten, minder handelingen en daardoor veel sneller.

Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende Webformulier worden alle administratieve handelingen zoals dataverwerking, facturatie en incasso door EFI Facturatie geautomatiseerd uitgevoerd.

 

Maximale efficiency door geautomatiseerde klantendata invoer waarna het incassotraject direct wordt geactiveerd. Welkome tijdsbesparingen omdat er zijn géén handjes meer nodig zijn!

 

30 dagen gratis proberen

Wilt u direct aan de slag om belangrijke documenten rechtsgeldig digitaal te laten invullen en ondertekenen dan is ESIGNEREN een ideale voordelige oplossing. Vul uw bedrijfsgegevens in via AANMELDEN en ontvang een GRATIS proefversie voor 30 dagen rechtsgeldig digitaal laten ondertekenen.

 

Start nu met digitaal signeren en sluit je aan bij duizenden tevreden klanten die ons platform dagelijks gebruiken.